Blow off - BOV ventili

Svima nam je poznato karakteristično puhanje i zviždanje motora s kompresorom, uglavnom modificiranih automobila. Ovaj zvučni efekt stvara premosni ventil (BOV).

Uloga BOV ventila

Uloga blow-off ventila je otpuštanje nakupljenog viška tlaka, koji nastaje u usisnom traktu između turbopunjača (ili kompresora) i ventila klapne gasa. Taman kada se klapna gasa zatvori (primjerice tijekom promjene), turbo svojom inercijom gura zrak prema zatvorenoj klapni. Tada se taj zrak odbija od klapne prema turbini, udara u njezine lopatice, usporava njezinu rotaciju, stvara višak tlaka i također povećava toplinsko opterećenje turbopunjača s povećanjem otpora.

 

Blow-off ventil otpušta taj višak tlaka, turbo ne gubi na brzini i tako se takozvana turbo rupa eliminira tijekom mjenjača. Naravno, BOV ventil ni na koji način ne povećava snagu motora, ali pomaže da se turbopunjač ubrza i bolje iskoristi njegov potencijal. Također ima pozitivan učinak na vijek trajanja turbo lopatica i ležajeva, jer smanjuje njihovo opterećenje.

                          

                          

Princip BOV ventila

Princip rada BOV ventila je prilično jednostavan. U osnovi je to membrana ili klip s oprugom koji se nalazi ispred leptira za gas i iza turba. Spojen je na razdjelnik (iza ventila za gas) vakuumskim crijevom. Nakon zatvaranja leptira za gas, ovaj komprimirani zrak ispred klapne i vakuum iza klapne, otvara ovaj ventil i oslobađa višak tlaka. Ovisno o tome gdje se taj akumulirani tlak oslobađa, BOV ventile dijelimo u tri kategorije.

  1.        Atmosferski bov (OPEN LOOP)

-          Ovaj ventil ispušta višak zraka u okolnu atmosferu, uzrokujući popularan zvučni efekt

-          Postoje i sekvencijalne dvostruke membrane, gdje se samo jedna manja dijafragma otvara pri nižem tlaku, a obje dijafragme se otvaraju pri višem tlaku u isto vrijeme.

 

 

  1.        Recirkulirajući bov (CLOSED LOOP)

-          Ovaj BOV ventil vraća komprimirani zrak natrag u usis ispred turbopunjača.

-          Ne stvara zvučni efekt, za ovo svojstvo često ga koriste proizvođači automobila zbog emisije buke

 

  1.        DUAL-PORT

-          Ovi BOV ventili imaju dvostruki izlaz, kako na usisu tako iu atmosferi

 

 

Odabir BOV ventila

 

Prilikom odabira BOV ventila važno je osim dizajna odlučiti želite li koristiti univerzalni ventil ili odabrati ventil točno prema vašem modelu vozila.

Univerzalni ventili prednost imaju širok izbor i nižu cijenu, ali kod univerzalnog ventila potrebno je uzeti u obzir i razne druge modifikacije usisnog trakta.

Ako ne želite ometati dizajn usisnika na vašem motoru ili imate vozilo s osjetljivijim upravljanjem usisom (moderni motori), preporučujemo plug and play ventil, izravno dizajniran za određeni tip vozila. Iako su ovi ventili nešto skuplji, instalacija je jednostavna, a zamjena serijskog ventila često će riješiti neke probleme ECU-a, poput trzanja motora u nekim načinima rada.

U našoj ponudi pronaći ćete niz BOV ventila vodećih proizvođača kao npr. HKS, TURBOSMART ili NUKE Performance, ili jeftinije alternative bez marke.

Također možete pronaći u našoj ponudi univerzalne setove BOV ventila za dizel motore.  Međutim, zbog principa rada dizel motora ne vrijedi nijedna od navedenih prednosti, to je samo dodatni zvučni efekt :)

Više postova na blogu

UNIX AMTS 2024

Prva stanica ovogodišnjih izložbi - Hungexpo Budimpešta
Čitaj više
RACES x FURTBOKEM suradnja

Službeno pokretanje RACES i FurtBokem prodaje robe.
Čitaj više
Jaguar XE trkaći specijal

Jaguar Racing Team Ostrava predstavio je novi trkaći specijal
Čitaj više
Električna vodena pumpa

Povećava performanse i sprječava pregrijavanje vozila!
Čitaj više
FIA homologacija 8856-2018

Koje se promjene odnose na FIA-u u 2024.?
Čitaj više
Kombinezoni i oprema posade

Koji trkaći kombinezon odabrati i zašto? Više u blogu...
Čitaj više
Silikonska crijeva

Silikonska crijeva kao idealna zamjena za gumene vodove za vodu, vakuum/tlak ili usis.
Čitaj više
Prednosti i savjeti hladnjaka ulja

Zašto je potrebno ugraditi hladnjak ulja? Koji najbolje izabrati? Više u blogu..
Čitaj više
Kako ugraditi hidrauličku ručnu kočnicu?

Obavezna oprema svakog relijasta i driftera.
Čitaj više

Podijeli ovu objavu

Komentari (0)

U ovom trenutku nema komentara

Novi komentar

Kategorije Proizvođači

Loading...