ŠKODA FABIA RS RALLY 2

Ovih dana službeno je predstavljen najnoviji pothvat odjela ŠKODA-MOTORSPORT, nasljednik jednog od najuspješnijih rally specijala - FABIE rally2 EVO. Novi model, temeljen na četvrtoj generaciji Fabie, dobio je naziv RS, referirajući se na povijesna dostignuća Škodinih trkaćih automobila s ovom oznakom.

Prethodna generacija postavila je "ljestvicu" prilično visoko, njezini povijesni uspjesi govore sami za sebe: više od 450 prodanih specijala startalo je u više od 13.000 utrka, od kojih su izborili 4.186 postolja i više od 1.700 pobjeda. Ovi uspjesi su obvezali stručnjake iz tvornice da novi model učine još uspješnijim, a tim ŠKODA-MOTORSPORT s njim ima najveće ambicije.

Vrući novi proizvod, izgrađen na temelju "četvorke" Fabije, koristi uglavnom od tvrtke nove platforme šasije MQB-A0. Njegove osnovne značajke uključuju povećanu krutost, veći međuosovinski razmak i bolju raspodjelu težine. Pasivnu sigurnost standardno osigurava integrirani zaštitni okvir izrađen od krom-molibden čelika visoke čvrstoće. Više od 35 m cijevi korištenih u ovom okviru prvo se zavaruje na šasiju automobila, na kraju se sastavljaju bočne stranice i krov. Time je omogućeno preciznije i točnije zavarivanje cijele konstrukcije. Nova, jača karoserija podržana je poboljšanim amortizerima s većim uzgonom u usporedbi s prethodnom generacijom. Zahvaljujući ovim izmjenama, boljoj geometriji i boljoj ravnoteži, bilo je moguće poboljšati posebice stabilnost stražnje osovine čak i pri većim brzinama.

Novi dizajn, kojim dominiraju široki branici, masivni branici i niz aerodinamičkih elemenata, izaziva poštovanje. Prioritet je, međutim, genijalno osmišljena aerodinamika (koja je izvrsna i na civilnom modelu) koju su tehničari doradili na način da novi proizvod pruža duplo veći downforce u odnosu na prethodnika. Završno osvježenje tada je obojeno u jaku zelenu "Mamba" boju, čime se FABIA pridružuje aktualnim civilnim RS modelima.

Novi trkaći RS pokreće 1,6-litreni benzinski motor s turbopunjačem, koji se temelji na kompanijskom 2.0 TSI (EA888) motoru s integriranim ispušnim cijevima, ali mu je zbog propisa ove kategorije smanjen volumen. Naravno, doživio je značajne preinake, modificirani su klipovi, klipnjače, varijabilni razvod ventila, ispušni sustav, krugovi podmazivanja i hlađenja itd. Proces izgaranja tako je znatno učinkovitiji, a glavno poboljšanje u odnosu na prethodnika trebale bi biti znatno ubrzane reakcije na plin i bolji protok momenta. Snaga motora s 32mm ograničavačem u sanjkama za ovu klasu je 214kW (289k) i 430Nm.

Naravno, poboljšanja su napravljena i na prijenosu. 5-stupanjski sekvencijalni mjenjač ponovno je malo ubrzan, a naglasak je stavljen i na smanjenje gubitaka u pogonskom sustavu i njegovu manju tromost. Pogon na sve kotače dobio je novu hidrauličku međuosovinsku spojku, koja omogućuje isključivanje pogona pri povlačenju ručne kočnice, čime se omogućuje preciznije upravljanje Fabijom u zavoju.

Modificirani kočioni sustav dobio je poboljšani sustav hlađenja, a sigurno zaustavljanje osiguravaju kočioni diskovi od 355 mm/300 mm u slučaju specifikacije za asfalt na 18-inčnim diskovima, u slučaju "šljunčane" postavke na 15-inčnim diskovima to su diskovi od 300 mm na obje osovine.

 

U unutrašnjosti je naravno oprema koja zadovoljava najnovije sigurnosne propise, Škoda je posebnu pozornost posvetila poboljšanoj zaštiti posade pri bočnim udarima.

Nova FABIA RS rally2 već je prošla teške testove u rukama vrhunskih test vozača i ponovno je spremna žeti uspjehe na sportskom terenu.

https://www.youtube.com/watch?v=IzO_HibxVIc

Više postova na blogu

UNIX AMTS 2024

Prva stanica ovogodišnjih izložbi - Hungexpo Budimpešta
Čitaj više
RACES x FURTBOKEM suradnja

Službeno pokretanje RACES i FurtBokem prodaje robe.
Čitaj više
Jaguar XE trkaći specijal

Jaguar Racing Team Ostrava predstavio je novi trkaći specijal
Čitaj više
Električna vodena pumpa

Povećava performanse i sprječava pregrijavanje vozila!
Čitaj više
FIA homologacija 8856-2018

Koje se promjene odnose na FIA-u u 2024.?
Čitaj više
Kombinezoni i oprema posade

Koji trkaći kombinezon odabrati i zašto? Više u blogu...
Čitaj više
Silikonska crijeva

Silikonska crijeva kao idealna zamjena za gumene vodove za vodu, vakuum/tlak ili usis.
Čitaj više
Prednosti i savjeti hladnjaka ulja

Zašto je potrebno ugraditi hladnjak ulja? Koji najbolje izabrati? Više u blogu..
Čitaj više
Kako ugraditi hidrauličku ručnu kočnicu?

Obavezna oprema svakog relijasta i driftera.
Čitaj više

Podijeli ovu objavu

Komentari (0)

U ovom trenutku nema komentara

Novi komentar

Kategorije Proizvođači

Loading...