Tuning i moto sport zahtijevaju preciznost, visoke performanse komponenti i pouzdanost. Svaka komponenta vozila, od motora do kočnica, mora se nositi s ekstremnim uvjetima. Jedan od najvažnijih dijelova ovih sustava su armature i crijeva, koji imaju ključnu ulogu u osiguravanju prijenosa tekućina, bilo da se radi o gorivu, ulju ili rashladnoj te...
Tuning i moto sport zahtijevaju preciznost, visoke performanse komponenti i pouzdanost. Svaka komponenta vozila, od motora do kočnica, mora se nositi s ekstremnim uvjetima. Jedan od najvažnijih dijelova ovih sustava su armature i crijeva, koji imaju ključnu ulogu u osiguravanju prijenosa tekućina, bilo da se radi o gorivu, ulju ili rashladnoj tekućini.
Oznaka AN temelji se na sintagmi Army-Navy. Ovi sustavi za spajanje i protok tekućina nastali su tijekom Drugog svjetskog rata kako bi se osigurao maksimalno robustan prijenos u najtežim uvjetima. I danas se koriste u svemu, od zrakoplova preko vojne opreme do moto sporta. Dimenzija AN definira promjer crijeva i veličinu priključka, koji su označeni kao AN-2, AN-3, AN-4, AN-6 itd.
AN-3: 3/16 inča (4,8 mm)
AN-4: 4/16 inča (6,4 mm)
AN-6: 6/16 inča (9,5 mm)
AN-8: 8/16 inča (12,7 mm)
AN-10: 10/16 inča (15,9 mm)
AN-12: 12/16 inča (19,1 mm)
AN-16: 16/16 inča (25,4 mm)
AN-20: 20/16 inča (31,8 mm)
Zašto koristiti AN priključke i crijeva?
Fitinzi osiguravaju visoku razinu pouzdanosti jer su otporni na visoki tlak i temperature, što je kritično za aplikacije u motosportu. U isto vrijeme, njihova kompatibilnost nudi modularnost, što olakšava instalaciju i modifikacije sustava. Činjenica da su izrađeni od aluminija, čelika ili nehrđajućeg čelika čini ih idealnom komponentom za prilagodbu zavarivanjem na druge dijelove i zatim njihovim spajanjem. Ovi proizvodni materijali također jamče visoku otpornost na koroziju. Crijeva su zaštićena višeslojnim pletenicama od nehrđajućeg čelika, što sprječava oštećenja i stoga ih koriste mnogi proizvođači automobila.
Za razliku od metričkih dijelova, ovi spojevi ne brtve na navoju ili ravnoj podlozi. Spojnice imaju površinu za sjedenje od 37° na suprotnim dijelovima tako da kada se zategne, ovaj spoj stvara nepropusni spoj. Stoga nema potrebe za korištenjem bakrene podloške ili raznih brtvila za navoje prilikom njihove ugradnje.

Vrste crijeva
Crijeva se također koriste u veličini AN, ovisno o korištenim spojnicama.
- Gumena crijeva - najčešća vrsta crijeva koja se koristi u svim vrstama vozila, posebno za pretakanje goriva, ulja ili rashladne tekućine. Pogodnija za niže tlakove i manje agresivna goriva. S vremenom može doći do pucanja i mogućih oštećenja zbog nepostojanja zaštitne pletenice. Crijevo prikladno za spojnice s oznakom "Pusk Lock" (utisni priključak u kombinaciji s klasičnom kopčom)(
- Gumena crijeva s pletenicom - ista kao i prethodna gumena crijeva, ali obogaćena vanjskom PVC ili inox pletenicom koja osigurava maksimalnu zaštitu od mehaničkih oštećenja. Crijevo prikladno za spojnice s oznakom "Pusk Lock" (utisni spoj u kombinaciji s klasičnom kopčom) ili obične priključke gdje se crijevo utisne između glave i tijela priključka.
- Teflonska crijeva (PTFE) - crijevo izrađeno od izdržljivog teflona otpornog na kemikalije, ulja i agresivna goriva. Idealno rješenje za vrhunski moto sport gdje je naglasak na maksimalnoj izdržljivosti. Teflon štiti pletenicu od nehrđajućeg čelika od vanjskih oštećenja. Crijevo prikladno za priključke označene kao PTFE opremljeno aluminijskim ili mesinganim prstenom. „ulje“, koje se stezanjem nastavka utiskuje u crijevo i tako sprječava popuštanje spoja čak i pri visokom tlaku ili temperaturi.
- Hardline - aluminijska cijev otporna na sve vrste tekućina i visoki tlak. Također prikladan za vanjsku upotrebu s potrebom ugradnje odgovarajućih hardline spojnica. U motosportu se najčešće koristi za prijevoz goriva, ulja ili tekućine za kočnice. U serijskim vozilima ove se cijevi nalaze i za klima uređaje.

Vrste fitinga
Fitinzi se odabiru ovisno o primjeni zajedno s potrebom korištenja odgovarajućeg crijeva.
- Push lock - jlko se postavlja klizanjem u kombinaciji sa stezaljkom za povlačenje. Prikladno za primjene niskog tlaka. Primjenjivo na gumena crijeva.
- Klasični fiting - koristi se kod gumenih crijeva s pletenicom u AN veličini. Pogodan za veći pritisak s mogućnošću jednostavne montaže utiskivanjem pritezanjem glave spojnice. Za montažu nisu potrebni posebni alati ili znanje.
- PTFE fiting - najizdržljiviji tip fitinga u kombinaciji s teflonskim crijevom. Prikladno za visokotlačne instalacije. Fiting koristi prešanje tzv. prstene u crijevo zatezanjem priključne glave. Ovo stvara izdržljivu vezu, ali je jednokratna. Za ponovnu upotrebu potrebno je kupiti novi unutarnji "prsten".
Sve ove fitinge nudimo u raznim kutevima i bojama s mogućnošću spajanja preko raznih boja spojnica ili redukcija. Svaka instalacija ima svoje rješenje kroz kombinaciju fitinga i crijeva.

Kako odabrati pravu veličinu?
Veličina ovisi o nekoliko čimbenika kao što su brzina protoka, tlak i temperatura ili prostor u kojem je cjevovod instaliran.
- Sustav goriva - AN-6 ili AN-8 često se koristi za protok goriva u motorima visokih performansi. Serijska vozila imaju veće promjere od 6 do 8 mm, što je ekvivalentno AN-6.
- Sustav ulja - AN-10 je idealan za hladnjake ulja i sustave podmazivanja vozila. Idealan kompromis između veličine i velikog protoka.
- Sustav hlađenja - AN-16 i AN-20 koriste se kao rashladna tekućina, posebno u drift vozilima, gdje se vodeni hladnjak nalazi straga.
- Kočioni sustav - AN-3 u kombinaciji s teflonskim crijevima je najčešće korištena veličina za obične i motosportske automobile.
- Sustav kvačila - AN-4 je, kao i kočioni sustav, u kombinaciji s pletenim teflonskim crijevima odgovarajuće veličine za funkcioniranje sustava spojke.
Specijalni fitinzi
Fitinzi također nude prednost različitih vanjskih priključaka na sustav ili druge prednosti koje klasični spojevi crijeva ne dopuštaju.
- Spajanje senzora - fitinzi koji omogućuju spajanje senzora bez potrebe za isključivanjem sustava. Ovo također pomaže ako nema dovoljno prostora na traženom mjestu gdje je potreban senzor. Na taj način možete spojiti senzor na udaljenijoj lokaciji pomoću odgovarajućeg priključka.
- Fitinzi za zavarivanje - ako vaše vozilo nema AN ulaz, moguće je koristiti zavarne spojeve u tri različite vrste materijala: -aluminij, čelik, nehrđajući čelik..
- Brzo odvojivi fitinzi - koriste se uglavnom u vrhunskom moto sportu. Omogućuju odspajanje sustava u slučaju nezgode/zamjene spojenog sustava bez nepotrebnog ispuštanja tekućine. Nakon odvajanja, fiting se zatvara, sprječavajući curenje tekućine i stoga nije potrebno dopunjavanje ili odzračivanje.
- Snap-on fitinzi - novo u našoj ponudi - fitinzi koji omogućuju odvajanje tijelo fitinga bez potrebe za odvajanjem ili zavrtanjem crijeva. Trenutačno isključivanje osigurava brzu zamjenu sustava ili zamjenu drugim s mogućnošću trenutnog ponovnog spajanja. Savršeno brtvljenje spoja pomoću gumenih O-prstenova.
AN fitinzi i crijeva nezamjenjivi su za moto sport i primjene u ekstremnim uvjetima. Njihova modularnost, izdržljivost i široki raspon upotrebe čine ih idealnim izborom za sve koji traže pouzdana rješenja za svoje vozilo. Ovi sustavi nude brzo i učinkovito rješenje za prijenos bilo koje vrste tekućine i zraka u vozilu, zrakoplovu ili drugoj industriji..
Ako trebate savjet o odabiru pravog crijeva ili priključka za svoju primjenu, slobodno nas kontaktirajte.