Motor 

Podkategorije

  • Silikonska crijeva i stezaljke
  • Sistemi goriva
  • Sistemi ulja
  • Pribor i crijeva za ulje i gorivo
  • Sportski filtri i usis
  • Intercooler

    Intercooler hladi komprimirani zrak koji izlazi iz turbopunjača. Hladniji zrak je gušći, tj. za isti volumen ima veći sadržaj kisika. Ovako ohlađeni zrak povoljno utječe na proces izgaranja, što između ostalih prednosti donosi i veće performanse.

    Postoji nekoliko vrsta ulaza i izlaza međuhladnjaka:

     

    • Dvostrani
    • Jednostrani
    • Stražnji
    • Vodeni

     

    Intercooler se najčešće postavlja u prednji dio vozila. Za ovo mjesto koristi se kratica FMIC (Front Mounted Intercooler- Prednji Intercooler). Ostale mogućnosti postavljanja su SMIC (Side Mounted Intercooler- Bočni intercooler) ili TMIC (Top Mounted Intercooler- Gornje montiran međuhladnjak).

     

    Prednosti korištenja većeg međuhladnjaka:

    • hladniji usis zraka
    • veći učinak
    • veća učinkovitost motora
    • manja potrošnja i emisije
    • manje toplinsko opterećenje motora

     

    Nedostaci:

    • osjetljiva oprema na mehanička oštećenja
    • višestruke veze - više spojeva
  • Vodeni hladnjaci i pribor
  • Ventilatori
  • Aluminijske cijevi, koljena
  • Cijevi od nehrđajućeg čelika
  • Toplinsko-izolacijske trake
  • Toplinska izolacoja
  • EGR naknada
  • EGR čep
  • Oil Catch Tanks (OCT)
  • Blow off ventili i elementi

    Blow off ili kratko BOV je ventil koji se koristi u motorima s turbopunjačem ili kompresorskim kompresorom. Služi za otpuštanje viška tlaka koji se stvara između ventila za gas i turba tijekom mjenjača, kada se turbo okreće po inerciji i tako nastali tlak ostaje u cjevovodu zbog zatvorenog ventila za gas. Korištenjem BOV ventila ovaj višak komprimiranog zraka se oslobađa iz cijevi, stvarajući karakteristično šištanje ili zviždanje i na taj način sprječavajući stvaranje takozvane turbo rupe (turbo lag).

     

    Ventile obično dijelimo u dvije kategorije, otvorene i zatvorene.

    • Otvoreni BOV ispušta komprimirani zrak u atmosferu
    • Zatvoreni BOV vraća višak zraka iz kanala natrag u krug prije turbo.

    Tu su i BOV ventili za dizelske motore, koji imaju samo zvučni efekt pri mjenjanju brzina.

  • Turbo i pribor
  • Turbo regulatori pritiska

    Regulator pojačanja omogućuje jednostavno povećanje turbo tlaka. Pogodno za sve motore s turbo i kompresorom (i dizel). Regulatori utječu na tlak zraka iz dijela kompresora turboa ili kompresora koji dovodi do vrata za odvod kako bi povećali pojačanje.

    Postoje dvije vrste turbo regulatora tlaka. Mehanički i elektronički.

    Mehanički (ili ručni) kontroleri nude širok raspon postavki tlaka prednabijanja. Jednostavno se ugrađuju (u kabinu ili u motorni prostor), jednostavni su za rukovanje i zahtijevaju samo minimalno održavanje.

     

    Prednosti:

    • niža cijena
    • jednostavna instalacija

     

    Mane:

    • trebate pravilno postaviti vakuumska crijeva u motorni prostor (može doći do oštećenja od gorenja)
    • bez mogućnosti podešavanja reakcije na papučicu gasa, brzine ili brzinu

     

    Elektronički regulatori turbo tlaka mnogo su sofisticiraniji uređaji koji nude mnoštvo postavki pojačanja prema unaprijed zadanim vrijednostima korisnika. Promjene tlaka mogu se izvršiti promjenom stupnja prijenosa, vremenom, brzinom ili ručnim prebacivanjem. 

     

    Mane:

    • kompliciranija postavka
    • složenija instalacija
  • Tekućine
  • Boje za motor
  • Dijelovi motora
  • Kovani klipovi
  • Kovane klipnjače
  • Vijci ARP

    Preuzmite ARP katalog (pdf)

  • Radilica
  • Ležajevi
  • Brtve
  • Elektro oprema
  • WEBER karburatori i dodaci
  • Setovi silikonskih turbo crijeva
  • Remeni, remenice, razvodni setovi
  • Nosači motora i mjenjača
  • Dizajnerski pribor
  • Nitro sustav
  • Bregasta osovina

Kategorije Proizvođači

Loading...