Električna vodena pumpa

Namjena vodene pumpe (pumpe za vodu) je da cirkulira tekućina (mješavina vode i antifriza) u rashladnom sustavu vozila dovoljnom količinom i brzinom kako bi se temperatura motora optimalno regulirala. Konvencionalnu pumpu za vodu obično pokreće remen spojen na radilicu motora ili zupčasti remen. Dok motor radi, pumpa za vodu kontinuirano cirkulira rashladnu tekućinu kroz kanale u bloku motora i glavi cilindra i apsorbira toplinu stvorenu procesom izgaranja. Ispravan rad pumpe za vodu sprječava pregrijavanje motora i održava ga na optimalnoj temperaturi za njegovu funkcionalnost.

No, osim hlađenja, pumpa stvara i veliko opterećenje za sam motor zbog otpora rashladne tekućine i mogućih dodatnih dijelova poput ventilatora (koji se može spojiti izravno na vodenu pumpu, npr. preko visko spojke). Između ostalog, modifikacija vozila i povećanje performansi može značiti da standardna vodena pumpa ne može hladiti motor čak ni u kombinaciji s većim hladnjakom ili snažnijim ventilatorom

Idealno rješenje za osiguranje maksimalnog hlađenja je ugradnja električne pumpe za vodu (vodene pumpe) umjesto serijske (mehanički upravljane) ili kao snažan dodatak postojećem sustavu hlađenja. To je vodena pumpa na električni pogon neovisna o brzini i funkcionalnosti motora s mogućnošću odabira protoka tekućine po satu. U našoj ponudi su pumpe protoka od 23 L/h do 150 L/h. 

Što je električna pumpa za vodu i čemu služi?

Električna pumpa za vodu (pumpa) je proizvod ovisan o napajanju od 12 ili 24 V, koja okreće integrirane lopatice i na taj način potiskuje vodu kroz rashladni sustav, bilo za hlađenje motora, intercoolera (u slučaju vodenog hlađenja) ili cirkulacija vode za grijanje u slučaju webasto sustava (samostalno grijanje). Ove pumpe se mogu naći iu novijim serijskim vozilima već u osnovnoj opremi. Postižu bolje performanse hlađenja i mogu raditi neovisno o brzini motora ili funkcionalnosti. 

Pumpom Davies Craig može se upravljati automatski putem kontrolera ili ručno pomoću gumba. DC regulator ima prednost što mijenja napon i time također mijenja brzinu crpke gore ili dolje u potrazi za ciljnom temperaturom (koja se može postaviti proizvoljno). Kada motor postigne odabranu temperaturu, regulator se zaustavlja, neprestano mijenjajući brzinu pumpe kako bi održao ispravnu temperaturu bez obzira na brzinu motora i brzinu vozila. Pumpa se može i potpuno zaustaviti kako bi motor što prije postigao optimalnu temperaturu, nakon čega se priključenim ventilatorom/ventilatorima može upravljati putem upravljačke ploče ako temperatura poraste za +3 ​​stupnja iznad zadane vrijednosti. Nakon toga, pumpa može raditi do 3 minute nakon isključivanja kontakta ili kada se ohladi za 10°C. Sve te pogodnosti omogućuje pumpa za vodu instalirana u suradnji s upravljačkom pločom.

Uklanjanjem originalne vodene pumpe i ventilatora smještenog na njoj, vozilo može dobiti do 30 konjskih snaga i smanjiti potrošnju od 3 do 10%. Ukupni stres na dijelovima također će se smanjiti, a cjelokupni prijenos pogona preko bregaste bit će pojednostavljen. Istraživanje je pokazalo da električna pumpa za vodu koristi 90% manje energije od konvencionalnih sustava, tj. mehanička pumpa. Ostale prednosti uključuju manje emisije zbog bržeg zagrijavanja motora, boljeg upravljanja temperaturom motora, eliminacije pregrijavanja motora i duljeg vijeka trajanja motora.

Prednost je i mala težina (od 900g-1,5kg) u usporedbi s mehaničkim pumpama koje mogu težiti do 5kg. Ovu činjenicu posebno će cijeniti ljubitelji motosporta koji očekuju maksimalne performanse i najmanju težinu za postizanje najboljih mogućih rezultata. Univerzalnost i fleksibilnost priključka također je velika prednost, zahvaljujući kojoj se vodena pumpa može ugraditi bilo gdje na vozilo. 

Kako spojiti vodenu pumpu na sustav?

Danas su električne pumpe za vodu uglavnom popularne među drifterima. U vozilima modificiranim za drift obično nalazimo da se hladnjak vode nalazi u stražnjem dijelu vozila radi idealne raspodjele težine te činjenica da prednji dio vozila, gdje se obično postavlja hladnjak vode, nema direktan priključak. dovod zraka. Originalna vodena pumpa ne bi bila dovoljna za ovakvu izmjenu rashladnog sustava, stoga je potrebna ugradnja dodatne vodene pumpe ili ugradnja jake elektro pumpe koja nema niti najmanji problem opskrbiti hladnjak koji se nalazi u prtljažniku. vozila s rashladnom tekućinom i tako hladi opterećeni motor na suprotnoj strani. 

Vodena pumpa se može postaviti bilo gdje, bilo u vanjštini ili unutrašnjosti vozila, neposredno uz motor, uz hladnjak ili na suprotnoj strani vozila. Međutim, važno je instalirati crpku okomito kako bi se izbjeglo prekomjerno opterećenje ležaja motora. Davies Craig nudi namjenske nosače s kojima se pumpa može lako postaviti. Napajanje električnom energijom ostvaruje se na 12 ili 24 V sa ili bez kontrolne ploče pomoću gumba na kontrolnoj ploči. Rashladni sustav ima nekoliko mogućnosti povezivanja. Možete koristiti fitnige AN16 ili izravni priključak pomoću silikonskog crijeva unutarnjeg promjera 38 mm. 

Pumpa može raditi kao pomoćna u kombinaciji sa serijskom pumpom ili kao snažnija izravna zamjena koja nije vezana brzinom motora ili pokretanjem motora. Prilikom montaže potrebno je skinuti štok termostat koji bi mogao djelovati restriktivno u rashladnom sustavu, a kod skidanja štok vodene pumpe potreban je i skraćeni remen. 

Ako niste sigurni u odabir pravog proizvoda, slobodno nas kontaktirajte kako bismo vam pomogli u odabiru. 

Više postova na blogu

UNIX AMTS 2024

Prva stanica ovogodišnjih izložbi - Hungexpo Budimpešta
Čitaj više
RACES x FURTBOKEM suradnja

Službeno pokretanje RACES i FurtBokem prodaje robe.
Čitaj više
Jaguar XE trkaći specijal

Jaguar Racing Team Ostrava predstavio je novi trkaći specijal
Čitaj više
Električna vodena pumpa

Povećava performanse i sprječava pregrijavanje vozila!
Čitaj više
FIA homologacija 8856-2018

Koje se promjene odnose na FIA-u u 2024.?
Čitaj više
Kombinezoni i oprema posade

Koji trkaći kombinezon odabrati i zašto? Više u blogu...
Čitaj više
Silikonska crijeva

Silikonska crijeva kao idealna zamjena za gumene vodove za vodu, vakuum/tlak ili usis.
Čitaj više
Prednosti i savjeti hladnjaka ulja

Zašto je potrebno ugraditi hladnjak ulja? Koji najbolje izabrati? Više u blogu..
Čitaj više
Kako ugraditi hidrauličku ručnu kočnicu?

Obavezna oprema svakog relijasta i driftera.
Čitaj više

Podijeli ovu objavu

Komentari (0)

U ovom trenutku nema komentara

Novi komentar

Kategorije Proizvođači

Loading...