Kako ugraditi hidrauličku ručnu kočnicu?

Ručna kočnica služi za osiguranje vozila pri parkiranju i sprječavanje kretanja pri onemogućenoj brzini. Osim toga, koristi se u motosportu za proklizavanje automobila ili efektnih zavoja koje voli svaki ljubitelj.

Serijske sajle kočnice spojene su na odvojeni ili simultani kočioni sustav čeljusti, koji je zadužen za kočenje vozila pri povlačenju ručke, odnosno ručne kočnice. U novijim vozilima možemo pronaći i elektronske ručne kočnice koje nakon pritiska na tipku šalju signal stražnjim robotskim kočnicama koje zaustavljaju vozilo i stavljaju ga u "parking" mod. Ovaj sustav se koristi samo za parkiranje i stoga nije moguće potpuno kočiti stražnje kotače pri većim brzinama. 

Najučinkovitiji način da osigurate da su stražnji kotači potpuno blokirani pri bilo kojoj brzini je ugradnja hidrauličke ručne kočnice. To je poluga ili ručka koja upravlja hidrauličkim cilindrom. Cilindar gura tekućinu u sustavu, što uzrokuje kočenje stražnje osovine, baš kao kad pritisnete papučicu kočnice na prednjoj osovini. Poznato nam je još nekoliko načina spajanja hidraulične ručne kočnice.

  • u izvornom kočnom krugu
  • odvojeni krug.

Ugradnja i vrste:

Prvo što treba razmotriti je mjesto na kojem će se postaviti ručna kočnica. Ovo je subjektivna stvar, ali danas je uobičajeno ručnu kočnicu postavljati u serijski položaj (uglavnom ako je vodoravna) ili između volana i ručice mjenjača (osobito tijekom zanošenja) tako da bude nadohvat ruke vozača (u slučaju vertikalne). Dostupne su i kočnice koje zadržavaju funkciju parkirne kočnice i stoga se mogu blokirati protiv kretanja vozila. No, susrećemo se i s mogućnošću zadržavanja originalne ručne kočnice i ugradnje hidraulične (ako vozilo koristi kočione čeljusti). Ugradnju također olakšavaju reversne ručne kočnice, kod kojih je hidraulički cilindar postavljen u suprotnom smjeru (prema motoru)

Povezivanje se može izvršiti spajanjem na serijski kočioni sustav ili stvaranjem zasebnog kruga. 

Ako se radi o spoju na originalni kočioni sustav, ručna kočnica se ugrađuje na izlaz za stražnje kočnice bilo izravnim spajanjem na glavni kočioni cilindar ili spajanjem na cijev koja vodi do stražnjih kočnica čak i prije T-sekcije u zasebne stražnje kočnice. 

  • Prednosti: jednostavnija montaža, nije potreban drugi par kočnica, 
  • Nedostaci: prijenos promjene tlaka ručne kočnice kada je kočnica zategnuta, lošije mjerenje nožne kočnice kada je zategnuta ručna kočnica

Ako je ručna kočnica instalirana u vlastitom krugu, obično je potrebno ugraditi drugi par kočionih čeljusti na zadanu osovinu, koji će raditi neovisno o papučici kočnice i upravljat će se samo zasebnom hidrauličkom ručnom kočnicom. U ovom slučaju ručna kočnica ima svoju posudu s kočionom tekućinom

  • Prednosti: aktiviranje ručne kočnice ne utječe na korištenje nožne kočnice, bez potrebe za ometanjem originalnog kočionog sustava
  • Nedostaci: potreba za ugradnjom zasebnog seta kočnica na stražnju osovinu, spremnik kočione tekućine u unutrašnjosti vozila



Instalaciju izvodimo bakrenim/čeličnim cijevima ili teflonskim crijevima i spojnicama.

Korištenjem bakrenih cijevi moguće je jednostavno voditi sustav na izvornim mjestima i savijanjem stvoriti spoj ručne kočnice. Radi se o izravnoj zamjeni originalnih cijevi, uz nužnost stvaranja podloge za (završne kapice kočnica) pomoću kompleta za spajanje

  • Prednosti: dugotrajna zamjena za originalnu cijev, jednostavno rukovanje savijanjem, otpornost na koroziju (u slučaju bakrenih cijevi), niska cijena
  • Nedostaci: potreba za stvaranjem nosive ravne površine, oksidacija

Upotreba teflonskih crijeva najbolji je način spajanja. Teflonska crijeva s pletenicom od nehrđajućeg čelika osiguravaju maksimalnu zaštitu od utjecaja okoline, sprječavaju napuhavanje (kao u slučaju gumenih crijeva) i otporne su na trkaće kočione tekućine. Cijevi su spojene spojnicama od nehrđajućeg čelika u različitim kutovima i oblicima, što pojednostavljuje montažu.

  • Prednosti: maksimalna otpornost i čvrstoća, jednostavna montaža, različite boje zaštite pletenica, okovi od nehrđajućeg čelika
  • Nedostaci: visoka cijena, manji radijus savijanja (zbog čvrstoće pletenice od nehrđajućeg čelika)

Više informacija o teflonskim kočionim crijevima možete pronaći u našem prethodnom članku BLOGu.

PRO TIP: Većina hidrauličnih kočionih cilindara (kao što je napr. RACES, WILWOOD, OBP,..) koristi navoj za ulaz AN4 (7/16-20) i izlaz navoj AN3 (3/8-24)

PRO TIP 2: Iz vlastitog iskustva znamo da je idealan kočni cilindar u većini primjena 15,8mm (0,625")

Zaključno, za ispravnu funkcionalnost potrebno je temeljito odzračiti kočioni sustav nakon ugradnje i ne zaboraviti na nove kočione diskove, obloge (kočione pločice) i ispravnu kočionu tekućinu.

Imate li kakvih pitanja? Stojimo vam na raspolaganju. 

Više postova na blogu

UNIX AMTS 2024

Prva stanica ovogodišnjih izložbi - Hungexpo Budimpešta
Čitaj više
RACES x FURTBOKEM suradnja

Službeno pokretanje RACES i FurtBokem prodaje robe.
Čitaj više
Jaguar XE trkaći specijal

Jaguar Racing Team Ostrava predstavio je novi trkaći specijal
Čitaj više
Električna vodena pumpa

Povećava performanse i sprječava pregrijavanje vozila!
Čitaj više
FIA homologacija 8856-2018

Koje se promjene odnose na FIA-u u 2024.?
Čitaj više
Kombinezoni i oprema posade

Koji trkaći kombinezon odabrati i zašto? Više u blogu...
Čitaj više
Silikonska crijeva

Silikonska crijeva kao idealna zamjena za gumene vodove za vodu, vakuum/tlak ili usis.
Čitaj više
Prednosti i savjeti hladnjaka ulja

Zašto je potrebno ugraditi hladnjak ulja? Koji najbolje izabrati? Više u blogu..
Čitaj više
Kako ugraditi hidrauličku ručnu kočnicu?

Obavezna oprema svakog relijasta i driftera.
Čitaj više

Podijeli ovu objavu

Komentari (0)

U ovom trenutku nema komentara

Novi komentar

Kategorije Proizvođači

Loading...